Feber

Nu har Selma haft feber sedan i söndags. Tempen brukar ligga på 38,5 när hon vaknar och sedan stiga succesivt under dagen för att vara runt 40 grader på kvällarna. Mammas lilla plutta... Hon vaknar flera ggr per natt och är ledsen, troligen pga feberdrömmar. Detsamma under eftermiddagsluren. Alvedon biter inte på febern och efter att ha försökt dela iprensuppar (barn under 15 kg ska bara ha en halv) helt utan framgång igår, så fick det bli en alvedon även igår innan läggning. Fredrik var rosenrasande på iprenen som bara blev till miljarder bitar och smulor oavsett vilken typ av kniv man använde. Får se om jag lyckas bättre i eftermiddag, annars får det väl bli att försöka använda de små smulorna och försöka måtta på en höft vad som är en halv tablett. Gillar inte sånt där, vill veta exakt vad och hur mkt jag ger.

Men hon är tapper min lilla tjej. Äter och dricker duktigt trots den dumma febern. Hoppas att den avtar SNART!

Här hittar man Selma om man vänder bort huvudet i mer än 5 sek. Att stå på stolar är ju SÅÅÅÅ kul. ;)

 

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Patricia

snuttan...

krya på sig snaaart!!

2011-01-26 @ 19:15:18
Postat av: famo

Värm kniven i kokande vatten innan du skär i tabletten så kanske det gåt bättre - men jag antar att hon är bättre nu - så till nästa gång

Puss o kram, vi längttar efter er

2011-01-30 @ 17:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0