Tillbaka till verkligheten...

Idag började jag jobba igen efter en helt fantastisk tid som mammaledig. Tänk att ett och ett halvt år kan gå så fort!? Herregud, jag har ju bara varit hemma ett par månader! Men nu så är alltså en era över och idag var det tillbaka till verkligheten. Jag är glad att Fredrik är hemma med Selma nu så att jag inte behöver vänja mig vid både jobbstart och dagisstart på en gång. Igår hade jag det riktigt jobbigt med alla känslor som gick upp och ner. Det blev en del tårar över att inte få spendera dagarna med Selma längre och det mesta kändes enbart ledsamt och tomt.

I morse när klockan ringde kl 6 hade jag redan legat vaken i nästan två timmar. Det sved i ögonen av trötthet när jag släpade mig ur sängen eftersom jag sov urdåligt i natt. Alla tankar hade disco i mitt huvud och jag kunde bara inte få ro! När jag sedan hörde att Selma började vakna till liv kl 7 sprang jag upp och hämtade mitt lilla hjärta i sängen. Åh va underbart det var att krama och pussa henne innan jag åkte, det gjorde verkligen min dag.

Väl på plats på jobbet var det så underbart att mötas av mina fina kollegor som var glada att se mig. Fick massor av kramar. :) Mjukstartade på morgonen med lite praktiska saker, inläggning av tidrapporteringskoder och annat, samt krånglade med att få min mail att hoppa igång. Därefter rivstartade jag med lite hindersprövningar och jag blev lite förvånad över att jag kom ihåg hur alla system och program funkar. Det är nog lite som att cykla - har man en gång lärt sig så glömmer man det aldrig. Däremot har det ju hänt en del på den materiella biten, men det ska jag nog få koll på rätt snart!

Fredrik njuter verkligen av att få vara hemma med Selma. Som han har längtat! De gick ut hårt första dagen som pappa/Selmislediga och har hunnit både simma, promenera djuren, handla, städa och köpa en "börja-jobba-present" till mamman! Ett jättefint rosa skal och ett displayskydd till min nya mobil. Blev så himla glad!

Nu ska jag titta på Spårlöst och sedan hoppa i säng. Förhoppningsvis kan jag sova lite bättre inatt.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0