Tidigarelagd dagisdebut och körsbärstofflor

Igår ringde de från Selmas dagis och sa att vi inte längre kunde inskola henne den 21 mars som överenskommet, utan nu var det 14 mars eller den 4 april som gällde. Lite snopet försökte jag få henne att förstå att vi faktiskt sökt plats från den 4 april, men med ett tydligt meddelande att vi önskade inskola från den 21 mars. Denna ansökan lämnade vi för snart ett år sedan så man kan ju tycka att det funnits gott om tid för kommunen att planera inför inskolningen och när den ska starta. Vi har ju redan lagt in Fredriks pappadagar på Försäkringskassans hemsida och planerat utifrån dessa datum. :( Han har ju dessutom verkligen sett fram emot att få vara pappaledig dessa veckor. Men nu får vi alltså börja inskola den 14 mars ist. Selma är redo iaf och det är väl egentligen huvudsaken.



Beställde tofflor för henne att ha på dagis från Toffelhjälten häromdagen och idag kom de, titta va fina! Så himla mjukt, tunnt och fint skinn. Jag är störtnöjd och de passade riktigt bra! De är vita, fruktanskvärt opraktiskt - jag vet, men de var ju så himla söta i vitt med dessa rosa körsbär. Jag kunde bara inte hålla mig. ;)

Nu har jag jobbat i tre dagar, känner att jag börjar komma in i det nu. Det går riktigt bra och inga känslomässiga break downs ännu. Just nu känns livet rätt nice. :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0