En dag på Kolmården

Idag har vi varit på Kolmården med familjen Jansson/Larsson och haft det otroligt mysigt! Vi gick runt i den stora parken i princip helt själva! Ok, nu överdrev jag en smula, men det var inte många hur som helst. Vi såg massa fina djur och jag grät som vanligt som ett barn under delfinshowen. Vet inte varför, men de är så otroligt fina och intelligenta. Blir så rörd...

Här sitter Selma hos tant Tina i väntan på att delfinshowen ska börja.


Och här sitter hon hos Alice.


Hon var, precis som sin mamma, väldigt imponerad av delfinerna och satt som ett ljus och klappade händerna. Fick inga bra bilder på de söta "fiskarna" (jag vet att det är däggdjur) men här står en av tränarna på delfinens nos iaf. :)


Här kör Alice, Selma och Albin safaribil vid tigrarna. Vi såg en supesöt tigerunge, ville ta med den hem!


För att inte tala om gorillabäbisen Echo... Herreguuuuud va söt! Sen fanns det en ganska liten noshörning också, och shimpansbäbisar. Men shimpanserna är bra elaka mot varandra, lite otrevligt att se emellanåt när de slår varandra så den attackerade skriker och får sår. :(

Handlade en ryggsäck som Selma ska ha till dagis, och givetvis en gosedelfin. Sen fick hon ett linne att ha till sommaren också.



Vi har haft en väldigt aktiv helg och igår var vi på äventyrsbadet i Finspång med Moa, Elisabeth och Ralf. Tjejerna var som små fiskar i vattnet. Jag kan inte tala mig varm nog om babysim - vilken otrolig vattenvana de får!!! Selma flyter med sina armringar både upprätt, på mage, på rygg och vänder sig helt själv i vattnet. Hon ÄLSKAR att åka vattenrutschkana och hoppar helt själv från kanten. Jag har inte simmat med henne på ett tag, utan det är hennes och Fredriks "grej", så jag blev helt chockad när jag såg hur duktig hon var! Blev jättestolt! :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0