Dagisbesök

Nu har vi fått ett platserbjudande till Selma. Det blev inte den förskola vi sökt i första hand (Sandtorpet), utan vi har fått plats på Torshag som ligger uppe i skogen här vid vårt hus. Ringde till Torshag i morse för att boka in ett besök och fick komma redan en timme senare då en annan familj också skulle komma då. Personalen var trevlig och de är ute i princip hela dagarna när vädret tillåter då de praktiserar utomhuspedagogik (de äter också utomhus om det inte är maaaaaaaaassa minusgrader eller ösregn). Barnen sover dessutom utomhus i vagnar och de har sin egen kokerska som lagar maten på plats. Många fördelar! Men oj va tråkigt att kommunen inte bryr sig om barnens "inomhusmiljö". Det kan inte vara renoverat sedan 70-talet (förutom köket som renoverats för ca 1 miljon förra året) och det var inga roliga färger/material på väggar och golv. Som tur är så finns det ju dock väldigt få inredningsintresserade barn under fem år, så de lider ju inte av det iofs. ;) Men det blir ju slitet med tiden såklart. Och de där 70-talsfärgerna som mossgrönt, brunt osv skapar ju lätt en dunkel atmosfär. Men men, man kan ju inte få allt antar jag. Har blandade känslor inför att lämna henne där, men antar att jag kanske skulle känna liknande oavsett var jag skulle lämna henne. Vi står dock kvar i kön till Sandtorpet så får vi se om vi byter dagis framöver när vi får en plats där. Inskolningen kommer att ske i slutet av mars.

Något som är lite kul är att de har ett vattenrum där barnen kan få bada, plaska och leka med vatten vid "vattenbord". Roligt för sjöodjur som Selma. Dock verkar det mest vara de större barnen som får leka där...


I helgen hade jag min första Selmisfria helg sedan det lilla fröet kom till världen. Hade nästan glömt hur det var att sitta ner och äta och fika i lugn och ro, för att inte tala om att gå in i en affär utan att behöva jaga en snabb liten tjej eller lyssna på en gastande tjej som inte alls vill sitta fast i en vagn när det finns så många roliga saker att titta på och riva och slita i på golvet. ;) Var jättemysigt att spendera lite kvalitetstid med min fina Frida. Men visst saknade jag... hela tiden... massooooooooooor. :)

Nej, nu ska jag dricka en kopp kaffe.

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0