Sol och glass på SKV

I lördags var jag på Tesans möhippa. Hade en jättetrevlig dag med aktiviteter, mat och trevligt sällskap från 9 på morgonen till 12 på natten. Under denna tid var Selma med pappa och det gick jättebra! Hon var snäll i princip hela dagen och nattningen avklarades på 10 minuter. Inte illa! Det var fösta gången jag var ifrån henne mer än 3 timmar så det känns verkligen som ett seriöst genombrott... ha ha! Det var nog dags nu ;)

I söndags var vi hos Cim och åt amerikansk brunch. Först blev det pannkakor med parmaskinka, paprika, purjo och ost, sen blev det pannkakaor med banan och en syrup-butter-pecan-sås och en vit chokladkräm. Jag var så mätt så jag mådde illa tills jag gick och lade mig fast vi åt vid kl 16!!! Det säger kanske en del om hur gott det var, jag åt nämligen ALLDELES för mycket... :)

I eftermiddag ska jag och Selma till mitt jobb och bjuda på lite glass. Det är så underbart väder så jag blev så sugen på glass och lite sällskap. Dessutom så är det verkligen hög tid att jag och Selma kommer och hälsar på SKV. Saknar alla mina arbetskamrater! Ja, arbetet i sig också för den delen. :) Men nu har vi planerat dagisstart osv och jag har därför en mer konkret bild över när jag kommer att börja jobba igen. Det ser ut som att jag kommer börja den 21 februari (om det är en veckodag) för då tar Fredrik över föräldrarledigheten och är hemma med pluttan tills hon börjar dagis månagen den 4 april 2011. Inskolningen tar fart den 21 mars, dvs. två veckor innan start. Läskiga, läskiga tanke... Men då är hon ett och ett halvt år och kan förhoppningsvis gå och göra sig skapligt förstådd, om inte med kompletta menigar - så med ord och teckenspråk :) Fredrik ska sköta inskolningen om allt går enligt planen. Mamma är alldeles för blödig för sånt ;) ha ha!

KRAM!

Kom igen då! Ligg inte bara där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0