Matvrak

Miss Selma är ett matvrak. Dock bara nattetid, och dock bara då det bjuds på tutte. Dagarna tycker hon att hon kan välja och vraka bland det som bjuds - vissa saker äter hon hyfsat av (4-månadersgröten och frukt. 6- och 8-månadersgröt är blä), medan annat (som t.ex matpuré) är allmänt äckligt just nu. Hon har förvisso börjat äta liiite mer av purén till lunch nu, men en burk räcker fortfarande till tre måltider... Jag ammar ingenting dagtid sedan en tid tillbaka, men eftersom fröken vägrar dricka ur flaska eller pipmugg (hon kan ta någon klunk vatten om man häller i munnen på henne ur pipmugg eller vanligt glas) så ammar jag henne när hon är hungrig på natten. Nu är det bara det att hon vill ha mat två gånger varje natt, plus mysäta i sängen på morgonen när hon vaknar mellan 6 och 7.

Nu har jag dock bestämt att när man är 8 månader som hon blir nu på måndag så behöver man bara äta MAX en gång per natt. Så inatt skulle jag vara tuff och söva om henne när hon vaknade kl 2.40 och ville ha mat när hon redan ätit 22.30! Mmmm - ofta kofta. Efter en dryg timmes vakna - åla - gny - sjunga & klappa fot - somna - vakna - åla - gny - somna så gav jag upp eftersom jag var så trött att hjärnan bultade på ett skrämmande vis. "Fan, hon vann" tänkte jag till slut när jag kapitulerade och insåg att den gångna timmen varit för jäves. Men hon sög i sig allt som fanns i båda brösten så visst måste hon ha varit hungrig, annars hade hon somnat halvvägs genom första tutten. Kanske ska hon bara få äta två gånger och ge det en månad till för att se om det ger med sig naturligt? Kanske befinner hon sig i en utvecklingsfas? Tur att vi ska till BVC på mån för nu är frågorna många. Tänk va toppen om de kunde födas med en manual i handen, oj va mycket huvudvärk det hade sparat oss arma trötta föräldrar ;)

Men, när morgonen kommer och man möts av det underbara lilla leendet är allt glömt och "förlåtet". Kärleken till min fina Selma är obeskrivlig. Hon är ju så fin :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0