Långhelg

I onsdags packade vi ihop oss och åkte till Halmstad för att avnjuta en långhelg av att bli bortskämda. Bilresan ner var fasansfull med en arg och frustrerad Selma som inte alls ville sitta fast i bilstolen, utan ville komma loss och sitta upprätt och leka, alternativt vara hos mamma eller pappa. Hon skrek och gjorde plankan med kroppen och grät om vartannat i drygt 2 timmar. Resan som brukar ta 3 timmar och en kvart tog istället 4 timmar med diverse stopp. När vi stannade och tog loss henne var allt frid och fröjd, men så fort vi satte ner henne i stolen igen var det samma visa. Liiite svettigt! Vi har ju en planerad road trip till Sundsvall och Trondheim inbokad i sommar, men vi kanske eventuellt måste tänka om angående det, för 12 timmars bilresa med en lack semla pallar nog inte mammans stackars nerver. Får avvakta och se hur det går nästa gång vi åker till Halmtad helt enkelt.

Nöjd ett par minuter när jag fick tugga på mammas vattenflaska.


I torsdags var vi hemma hos familjen Johansson i Trönninge och fikade Jessicas mumsiga tigerkaka. Något annat sött som fanns i huset var Casper och Charlie. ÄNTLIGEN hade jag med mig kameran dit så jag fick dem på bild:


I fredags gjorde vi en spontanutflykt till Ullared. Samma gamla visa - man handlar inget och ändå har man köpt en massa och gjort av med alldeles för mkt pengar. Selma fick en mössa, jeans och två bodys, sen köpte vi lite smått och gott som brandvarnare, grisöron, en hundfilt, krukor, ramar osv. Så här såg bilen ut när vi åkte hem i söndags!


I lördags var vi hos Susanne, William och Kevin i Lilla Tjärby och åt tacos. Ximena och Christian var också där, supertrevligt! Hemma i huset fanns även 6 vilda små underbara valpar födda på min födelsedag :) Så otroligt söta!! Om ni blir sugna så kan jag meddela att det finns en tik kvar och en hane som ska ut på helfoder.
Kewill's B-kull.


Nu ska jag upp och sova. Snart är det dags för Selmas första nattliga mål mat (brukar inträffa runt 12-01) och mål nummer två vill hon ha mellan 4.30-5.30. Ska höra med BVC på måndag när vi ska dit hur man smidigast vänjer av åtminstone ett mål mat nattetid. Mamman måste soooova!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Ilsa

Man ser på den bilden att Selma kommer bli en katt-tjej... ;)

2010-06-02 @ 16:51:17
Postat av: Jeanette

Ha ha, katt? Nä nä, hund ska det va. :)

2010-06-02 @ 20:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0