Gnällig

Nu är nog Selma inne i en utvecklingsfas. Känner inte riktigt igen denna gnälliga lilla bäbis nämligen så jag googlade lite på barns utveckling och där stod det att när barnet ska gå in i en utvecklingsfas (man brukar prata om att de har 7 sådana faser det första året tydligen) så kan barnets sovvanor ändras och barnet kan uppfattas som gnälligt. Precis de saker som ändrats hos Selma sista tiden! Hoppas att förklaringen är så enkel, men det känns ju ganska troligt onekligen.

Mycket har hänt de sista dagarna, det började med att Selma i lördags provade gåstolen hos Petra och Anders. Hon ÄLSKADE den direkt! På kvällen när vi kom hem så provade vi vår egen nedärvda gåstol från kusin Elin. Toppen tycker Selma :)



I söndags köpte vi en ryggsäck att bära Selma i New York i. Selma får bli pappas handbagage :) Skönt att kunna bära henne smidigt på flygplats och så vidare. Funkar bra när hon hjälper pappa laga mat ochså. Så här såg det ut ikväll när det blev pasta och baconsås:



Att laga mat var dock inte det roligaste hon gjort så resultatet blev detta:



Där satt hon och sov medan vi åt. Perfekt!

Nu ska jag gå och ta hand om min gnälliga söta lilla dotter.
KRAM!

Kommentarer
Postat av: Petra

Visst är det mysigt att hon kan vara med! Kram Petra

2010-03-01 @ 20:30:36
Postat av: Anonym

Så gulligt

Anna o Zarah älskade ryggsäcken

2010-03-02 @ 17:41:28
Postat av: Anders

Jag känner en och annan grabb med gnällig sambo (dock ej jag och Fredrik :-). Ska jag säga till dem att det är en sista "utvecklingsfas" då? :D



Schnygg "ryggsäck" förresten...

2010-03-03 @ 23:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0