Pipmuggsövning

Idag är det prick tre veckor tills vi åker till New York. Det är med lite skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det måste jag säga... Jag skriver packningslistor och shoppinglistor om vartannat för att inte glömma nåt. Får påminna mig själv om att det inte är något U-land vi ska till emellanåt!

Fick mail av min vän i New York idag som jag inte pratat med på ett och ett halvt år där hon skrev att de flyttar till Paris den 31 mars. Vi kommer alltså att missa varandra med 6 fjuttiga dagar! Så himla tråkigt :(

Nu övar vi ersättningsintag med pipmugg istället och det verkar gå lite bättre än flaska ändå måste jag säga! Hoppas att det kan funka snart eftersom jag tycker att jag får mindre och mindre mat till henne. Eller är det kanske bara så att hon kräver mer? Känns ju rätt troligt. Nu äter hon gröt morgon och kväll och puré till lunch. Hon ÄLSKAR gröt, men puré är inte så mycket mer än ok. Ska prova 5-6-månaderspuré med kött när hon ätit ur den burk med morotspuré som står i kylen nu. Provade att ge henne lite mosad banan idag också men det var det vidrigaste hon smakat sa hon. Ha ha, hon skrynklade ihop hela ansiktet och visade tydligt vad hon tyckte om det! Det var första gången hon smakade frukt så det var kanske inte så konstigt att det var ovant.

Imorrn ska Selma på 6-månaders kontroll hos läkaren på BVC. Återkommer med vikt och längd!

Kram

Hoppla pålle!

Kommentarer
Postat av: annelie cederlöf

HEJ ÄLSKADE YORKISEN!

2010-03-22 @ 02:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0