Familjesim

Igår var tant Lisa och tant Jennie här och åt lite mat och umgicks med oss. Jättetrevligt! Fick fina rosa rosor också. Älskar snittblommor, det är ju så fint :) Selma var lite trött och grinig och somnade som en stock vid 19.30. Sen bjöd hon mamma och pappa på en helvetesnatt el grande. Vaknade kl 12 och härjade och somnade om - vaknade - somnade om - vaknade osv. Sen kl 2.50 vaknade hon igen. Då fick hon mat (alldeles för tidigt). Sen tyckte hon att det var morgon 4.30 och det var helt omöjligt att söva om henne då. Kl 5 gjorde jag välling (ja just det, hon drack 100 ml välling ur NAPPFLASKA igår för första gången ever! Hoppas hoppas det inte var en engångsgrej), men det ville hon inte ha. Hon var inte hungrig utan ville bara leka. Fredrik gick upp med henne då eftersom jag hade migränliknande huvudvärk och mådde illa av trötthet. Usch, fy och blä för de nätter när hon tycker att sova är överskattat. Nu sover hon däremot som ett litet barn i vagnen utanför huset.

Idag var pappa Fredrik med på babysimmet. Vi var båda två i vattnet och Selma tyckte det var jättekul. Imorrn ska pappa bada själv med Selma och jag ska ta kort så att jag kan lägga upp här på bloggen! Fortsättningskursen i höst ska Selma och pappa gå tillsammans. Det blir mysigt för dem. Selmas kompis Moa och hennes pappa ska simma i samma grupp. :) Pappa hade dock inte stenkoll på Selma hela tiden utan kollade på instruktören och gav sin plaskande dotter både en och två kallsupar. Men lika glad för det var hon! Tror att det är bättre i längden att hon simmar med Fredrik eftersom han är mycket mer bekväm i vatten än vad jag är. Har alltid varit en badkruka och doppar helst inte huvudet... ;) Det skulle hon säkert känna av när det blir lite mer avancerade övningar sen framöver och jag vill verkligen inte att hon blir som jag!

Nu ska jag vika tvätt. Alltid lika roligt...

Kram!



Kommentarer
Postat av: Eva

Jag tror du överdriver när du skriver att hon är lite grinig - hon ler ju på alla kort, hon är alltid glad...

puss o kram, vänta bara till tonåren, det kan bli fler vaknätter

2010-06-09 @ 13:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0