Plusgrader

Jahapp, då var det plusgrader för första gången i år. Vatten ÖVERALLT och då är det ändå ofantliga mängder snö kvar. Senast det var så här mycket snö i Norrköping var visst 1979 sa de på nyheterna. I söndags såg det ut så här på vår baksida (och för er som inte varit hos oss så är det ca en meter ner till altantaket utanför detta fönster):



Fredrik gjorde en insats på altantaket och skottade det i princip helt rent. Det var nog tur eftersom snön skulle vägt en himla massa mer idag när den blivit blöt. Jag hängde dock mest ut ur fönstret och gormade att han skulle gå ner eftersom jag var rädd att taket inte skulle bära honom. Han menade att han bara klev på balkarna och att han låg på balkarna och skottade det han inte nådde liggandes... ha ha. Han var rätt matt när han var klar.



Nu har Emil och Malin precis åkt hem efter att ha varit här med sina tvillingar Sam och Hugo som är tre veckor yngre än Selma. Söta var dem :) En stor eloge till alla tvillingföräldrar där ute, vilket jobb ni gör! Selma ligger och sover sedan kl 20. Hon har aldrig somnat för natten så tidigt förut! Antar att killarna körde slut på henne... ha ha.

Apropå slutkörd så fick Selma feber efter vaccinet i går kväll och var jätteledsen hela kvällen och till och från hela natten. Trots panodil så hade hon 38,5 graders feber och hon vaknade en gång i halvtimmen ungefär och gnydde och ville vara nära. Till slut fick hon sova i sängen med mig och Fredrik gick in i gästrummet för at få några timmars sammanhängande sömn. Själv fick jag inte mer än tre timmars sömn totalt. Känner mig ganska mosig idag.

Fredagsmys på er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0