Simsemlan

Idag var det start för höstterminens babysim. Selma trivdes som fisken i vattnet och plaskade och tuggade på flytleksaker som adrig förr. Nu är det bara pappa och Selma i vattnet, mamma håller sig på land där hon hör hemma, så himla kul att de får något roligt och spännande att göra ihop såhär mitt i veckan. :) Vet inte vem som tycker det är roligast egentligen - pappa eller Selma. ;) Selmas kompis Moa simmar i samma grupp med sin pappa Ralf, jättekul! Fröken Annsofie berättade att barnen kommer att dyka från kanten, både sittandes och ståendes, åka vattenrutschbana och allt vad det var. Läskigt, men säkert kul för de små!

Idag har jag annars haft en riktigt dålig dag. Selma sov dåligt i natt och vaknade både vid 2 och 4.30, för att sedan vakna för dagen strax innan 6. Vi var bra möra när vi till slut släpade oss upp strax innan 7, för att inte tala om lilla damen själv. Hon höll på att somna i bilen till simmet och när de simmat klart höll hon på att klappa ihop av trötthet totalt. Det var under MYCKET högljudd protest vi fick i henne lite yoghurt innan vi åkte hemåt igen. När hon sovit i bilen i 1,5 timme så var det dags för lunch. Hon totalvägrade. Åt inte ett skvatt och vägrade till och med sin efterrättsfrukt. När vi sedan skulle gå ut med hundarna, vilket hon älskar, satt hon å gnällde och var missnöjd mest hela tiden. Av hunger såklart. Så hon fick gröt och macka när vi kom in och det kastade hon i sig som om hon aldrig sett mat förut, sen var hon lite gladare. Nu när hon skulle få kvällsmat var det samma visa igen, gjorde mig till och kokte potatis och morot som jag mosade och blandade med massa smör eftersom hon gillar smör på mackan, men hon åt som vanligt inte ett dyft. Känner mig så otroligt frustrerad och ledsen över detta. Har provat ALLT nu, burkmat, egen mat, plocka själv, ha egen sked, ALLT. Inget funkar, hon vill inte äta mat - PUNKT. Jag önskar så innerligt att detta vänder snart...

Kram

Selma kollar så att åtminstone Delta äter ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0