Viva New York!

I tisdags anlände vi till underbara New York efter en flygresa som gick oväntat bra! Selma sov ca 3 timmar av 8 och resten av tiden studsade i hon i våra knän eller gnydde lite så vi fick traska lite i gångarna. Hon var inte ledsen alls och verkade inte ha särskilt ont av tryckskillnaden i öronen eller liknande. 

Väl på plats så matade vi Selma lite med gröt, sen gick vi ut på stan för att hitta nåt enkelt att äta. Det blev en varsin pizzastrut :) Tufft och gott! Sen kämpade vi för att hålla oss vakna en stund för att komma i fas med tidsskillnaden och däckade till slut vid 20.30 lokal tid (halv tre på natten i Sverige!). 

Selma är snäll hela dagarna, men gastade så vi fick ta med oss maten hem från restaurangen igår kväll... ha ha. Hon var totalt övertrött efter alla intryck efter att ha gått på stan i 8 h antar jag, vi gick ända från hotellet på East 39th street till Wall street down town! Vi gick väl 50-60 kvarter + lite upp och ner på de olika avenyerna. 

Vi började dagen med att köpa en vagn till Selma, den är toppen! Kanonköp! (Tyvärr är det internet vi kapat här i fönstret på hotellrummet alldeles för svagt för att ladda upp bilder så bilder kommer när vi kommer hem istället, eller om vi hittar ett bättre nät nånstans innan dess.) Sen traskade vi neråt längs Broadway och stannade i China town och åt jättegod lunch. Därefter fortsatte vi mot min våta shoppingdröm - Century 21 som ligger vid ground zero. Där fyndades det hej vilt i vanlig ordning och jag har nu en jättefin topp från Marc by Marc Jacobs, en lång t-shirt från Ed Hardy, en t-shirt från Juicy Couture och en från Polo. Selma fick 5 bodys från Calvin Klein, en DKNY-body, Pumasockar och en supersöt polo-piké med lite krås framtill. :) Imorrn ska vi tillbaka dit för att ta itu med skoavdelningen, Selma ska få sneakers... ha ha!

Idag har vi traskat 5th avenue från 39:e gatan och upp till central park. Siktet var inställt på Louis Vuittonbutiken och Abercrombie and Fitch. Vi fick köa (!?) för att komma in på A&F och väl inne var det som att komma in på en hipp club. Döhög musik (vilken Selma sov sig igenom!!), dämpad klubbbelysning, och killar i bar överkropp som assisterade vid eventuella frågor. Mums :) ha ha! Fredrik hittade 2 superfina luvtröjor, en röd och en mörkgrå, och 2 tishor, en turkos och en limegrön. Nu får jag en sommarfin man. Jag köpte en cerise t-shirt.

Efter A&F-besöket kom dagens höjdpunkt. Jag skulle inkassera min 30-årspresent... EN LUIS VUITTON NEVERFULL! Jag är lyckligast i vääääärlden just nu! Nyp mig någon...! Den står här bredvid mig och luktar så gott. Den är verkligen superfin. Tack bästa älskling!

Nu matar pappa den trötta Semlan med gröt och därefter ska vi ge oss ut för att äta lite middag och traska runt på Times Square när det börjar bli mörkt.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Ilsa

Du är bortskämd, men det förtjänar du! :)

Men för o va en sån stor väska tycker jag den har väldigt tunna axelband. Kan du rapportera om hur den sitter på axeln när den har innehåll (massa mer shopping), obekvämt, skaver?

2010-04-09 @ 12:43:13
URL: http://www.ilsa.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0