Monsterbarn

Efter att ha svettats i 30-gradig hetta i 2 dar så är det idag "bara" drygt 15 grader varmt. Vi började dagen med att traska till grand central för att ta tunnelbanan ner till the village. Där gick vi vidare längs East Houston Street tills vi nådde Clinton Street. Målet med resan var Clinton Street Baking Company, då de tydligen ska ha New Yorks bästa pannkakor enligt otaliga test, bloggar, matkritiker osv. Efter att Selma sovit hela vägen dit och varit en jätteglad bäbis utanför restaurangen de 45 minuter vi fick köa för att få ett bord så var det alldeles lagom dags att börja fullständigt GALLSKRIKA när vi satt oss ner.

Vi provade följande utan lycka:
*Bära runt på bäbisen.
*Sjunga för bäbisen.
*Låta bäbisen studsa i knät.
*Låta bäbisen tugga på ens bestick och servett.
*Leka med bäbisen med färglada skramlande skallror.
*Amma bäbisen ståendes på toaletten.
*Låta bäbisen sitta i egen stol och tugga på bordskanten.
*Ofrivilligt låta bäbisen ta en rejäl näve av pappas blåbär på pannkakorna.
*Tagit med bäbisen och tittat på färglada muffins vid bageridisken.

INGET FUNKADE! Hon gastade rakt ut allt vad hon hade - non stop!

Herregud va jag svettades, jag kastade i mig hälfen av mina jättegoda banan- och valnötspannkakor och svepte min latte varvat med besök på dass för att mata ungen. Under tiden log jag givetvis krystat och rodnade när folk stirrade. Fredrik kånkade runt på Selma varvat med att trycka i sig sina blåbärspannkakor. För att sammanfatta händelsen så kan jag bara säga; 40 dollar åt pipan för att stå i kö, trycka i sig pannkakor, svettas och ha hjärtklappning. Toppen! Ja, det är kul med barn nästan jämnt ;) ha ha! Jag tröstar mig med att vi kommer att skratta åt detta någon gång i framtiden...

När vi gått från Clinton Street Baking Company (eller rusat därifrån med hjärtat i halsgropen och en jätte-jätteledsen bäbis i vagnen) så somnade hon efter att jag burit på henne lite och sjungit för henne. Vi gick tillbaka till Bleecker Street och hoppade på tunnelbanan för att åka ett par stationer söderut. Vi hoppade av vid City Hall och vandrade till Century 21 för att köpa en present till min pappa som fyller 60 den 28 april, och för att kolla efter skor till Selma. Hittade ett par vit-silver-rosa-svarta New Balance sneakers för 18 dollar. Dösöta! Ska försöka hitta några tuffa Nike i någon annan affär också. :) Älskar att pimpa mitt lilla monsterbarn!

Efter Century 21 åkte vi hem med monstret för att mata och byta blöja på henne. Hon åt massor och fick ny blöja, sen var hon en glad skit och hoppade och studsade på sängen ett tag. Nu sover hon igen, bra att hon hämtar lite energi så att vi kanske kan få äta middag i fred ikväll åtminstone! Det blir mexikanskt från Qdoba som ligger runt hörnet.

Imorrn siktar vi på att strosa runt lite i Central Park och ett besök på FAO Swartz (gigantisk leksaksaffär) är också inplanerat. Om vi orkar så ska vi även till Toys R' Us på Times Square. De har ett pariserhjul inne i affären! Tufft... :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hoppas ni får äta lite lugnare, men ni verkar ta det med ro, inte mycket att göra åt.

Skönt att ni mår bra och att det gick bra med vagnen. Puss okram till er alla från oss i Kärnhult, inkl Delta. Hon har blivit en riktig lanthund nu, kanske inte tänker åka hem till er igen - vi får se

2010-04-10 @ 15:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0