Vad heter du unge??

Jag lider av namnvånda. Grov sådan. Varje gång jag tittar på min fina dotter så tycker jag att hon ser ut som den finaste underbaraste lilla blomma, en liten Lily. Lily Thorell, visst är det fint? Jag "känner" mer för det namnet på något sätt. Selma är också jättefint, och jag vet ju att Fredrik egentligen gillar det namnet bättre och därför kompromissade jag, men jag "känner" inte lika mycket för det namnet. Jag kommer såklart tycka att det är världens bästa namn med tiden om vi behåller det, men en del av mig funderar STARKT på ett namnbyte. Fredrik hmmm:ar mest och lägger väl mer eller mindre beslutet i mina händer, men jag vet ju att han gillar Selma bäst. Varför ska det vara så svårt???? Hon ska ju heta detta resten av livet så det känns som ett ganska stort beslut! Det är verkligen jättejobbigt...

Hjälp mig nu, vad ska jag göra? Kan man byta namn på sin 1-månadersbäbis eller är det psykvarning på det? Rent lagtekniskt så kan man byta tilltalsnamn och följd på namnen så det är inget problem, idag heter hon Selma Linda Lily så hon heter ju redan Lily.

HJÄLP!


Semlan myser på pappa.

Kommentarer
Postat av: Ilsa

Jag funderar mest på hur Lily uttalas egentligen. Är det Lilly eller Liiily liksom. Känns inte helt självklart. Det värsta man vet som tonåring är också feluttalanden på ens namn det måste du också tänka på att hon kanske får dras med sedan. /en som vet ;)

2009-10-26 @ 16:33:14
Postat av: Mahtab

Ni har hittat två fantastiskt vackra namn! Får du med Mr Daddy på det namn du känner mest för så kör på det. Sen kan jag tycka att Selma är mer "stora syster" och lilla Lily mer "lilla syster", för fler döttrar lär det nog bli i familjen Thorell:) Annars finns ju alltid alt. Khadija hahahh never forget:) KRAMIS

2009-10-26 @ 16:39:05
Postat av: Cajjo

Selma e gulligt, passar en gullig liten tjeja som ni har, men jag personligen tycker det e lite svårt att säga Selma, det blir lätt Semla...å Selma e ju Fridols fru =) Lily e ju fint. Jag tror inte det e psykvarning. Inte förrän ni har bytt tre, fyra gånger. :) Kjam fjån Halmsta!

2009-10-26 @ 17:25:47
Postat av: Bonnie

Jag förstår preciiiis vad du menar och om det nu e så att Fredrik hmmmar ;-) när du pratat om det så why not, som du själv skriver så har hon redan bägge namnen. Byt om du känner så, antagligen e det nog det rätta beslutet eftersom du har funderat på det :-)

Förresten, håller med föregående skribent, fantastiska namn bägge två.

Kraaam

2009-10-26 @ 17:27:00
Postat av: Erla Björg

Lily Linda Thorell tycker jag låter bäst....

2009-10-26 @ 17:33:50
Postat av: Ximena

Selma är ju fint, och som Mahtab säager så låter det som ett namn en storasyster ska ha, men personligen tycker jag att Lily Thorell liksom passar henne. Men gumman, tänk på att det ska kännas bra för båda... Love ju

2009-10-26 @ 17:59:35
Postat av: Anna.

Jag tror Lily!

2009-10-26 @ 19:13:32
URL: http://februuari.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Jag tycker att Lily Thorell är jättefint!!!!! Selma är oxå fint, men jag tycker mer om Lily. Men sen ska det ju passa lillan och jag har ju aldrig träffat henne. (Jag har alltid förlöjligat föräldrar som menar att "åh, vi hade bestämt att hon skulle heta si men när hon kom ut var det en så", men när min William kom så var det verkligen en William - inte en Alfred eller Frank eller något annat.) Kram

2009-10-26 @ 19:43:28
Postat av: patricia

Oj! Jobbigt!

Så fina namn båda två ju.

Hade ju lite samma grej där med att

namnet inte kändes klockrent =(

För Mattias skull hade jag ju inte

mage att byta när jag redan sagt det

mitt i hettan.

Men Ta ett Allvarligt Snack med Fredrik

tycker jag. Det är ju verkligen viktigt

att det känns bra för båda!

När får vi träffa er??

kram

2009-10-26 @ 21:21:38
Postat av: Jessica

Det är en Selma! Gillar det någon skrev, att Selma är mer storasyster, sen är det ju redan "mammas lilla Semla" som jag tycker är såååååå gulligt...Lily är super gulligt, kramisar

2009-10-26 @ 21:42:28
Postat av: Anders&Petra

2009-10-26 @ 22:12:34
Postat av: Anders&Petra

Nu är du allt bra velig tycker vi.



Och när grabbar hmmmmar betyder det inte nödvändigtvis att de håller med.



"-Ska vi åka till IKEA?"

"-Hmmmmmmm"

t ex



Låt tösa få heta det ni kallat henne en månad nu. Så hon inte blir schizo.



Kramar till alla från oss

2009-10-26 @ 22:17:12
Postat av: Jossan

Klart att Lily är fint, men för mig är hon ju redan Selmisen! :) Och du, vad ni än väljer så är det faktiskt en win/win situation..



Puss!

2009-10-27 @ 15:55:10
Postat av: milla

Hej söta rara du....

Ut kom en liten selma, lilla semlan, det är bara såååå ni tycker jag, Lily är också jättefint men jag tycker arr det är en liten semla med rådjursögon, när hon är tre år och har flätor är det en selma, när hon är fjorton och snyggast i klassen är det en selma, då känns Lily som en liten revolt-tös, när hon är en åttiårig gammal tant som vattnar sina pelargoner så är det helt klart en selma...som bakar sagolika semlor, det är vad lilla Milla tycker. PUSS, hoppas du mår bättre...ajajja

2009-10-28 @ 19:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0