Super-aj.

I söndags när jag stod i duschen sa det plötsligt "PANG" i vänster axel när jag schamponerade håret. Helt plötsligt kunde jag inte röra huvudet och inte vänster arm. Tårarna började strömma ner för kinderna som en reaktion på smärtan och Fredrik var givetvis ute med hundarna när det hände. Selmisen satt i babysittern utanför duschkabinen och tittade på tvättmaskinen (hennes favoritunderhållning) och jag ropade på Fredrik för att han skulle höra mig när han kom in. När han väl kom in kom han springandes uppför trappan när han hörde mitt förtvilade rop. Han fick skölja ur schampot eftersom jag inte kunde röra mig och sedan följde några timmar av obeskrivlig smärta innan jag till slut ringde sjukvårdsrådgivningen som fixade en tid på jourvårdcentralen åt mig. Läkaren konstaterade allvarlig sträckning och akut inflammation och konstaterade därefter att han inte kunde skriva ut en enda muskelavslappnande medicin åt mig eftersom jag ammar... Så jag skickades hem med voltaren gel på recept. Fick sitta och sova den natten...  Och natten därpå.

Idag var jag hos naprapaten (vilket läkaren avrådde mig från eftersom naprapater bara knäcker ryggar... nej herr läkare, det är kiropraktorn som arbetar så) vilken berättade att en sträckning innebär att muskeln brister på något sätt till viss del och det händer inte av schamponering. En inflammation, akut eller inte, syns dessutom absolut tidigast efter 24 timmar. Bra diagnos!! Ha ha. Nu har det dock släppt en hel del och efter en ordentlig genomkörare hos naprapaten så jag är snart som ny :)

Namnvåndan fortsätter, jag håller er uppdaterade!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Ilsa

En viktig fråga: var tvättmaskinen på? ;)

2009-10-29 @ 10:48:30
Postat av: Jeanette

Givetvis :)

2009-10-29 @ 13:38:28
Postat av: patricia

men AAOOOEEE!!!

2009-11-08 @ 22:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0