Snattare

Idag är vi i Kärnhult och myser. Faster Anna har tagit 2 miljoner bilder på Selma och jag sitter mest och dricker kaffe och har det bra medan Fredrik är ute med fyrhjulingen och kör i lera som ett litet barn. Han har redan stooora planer på köp av fyrhjuling till sin dotter så fort hon kan sitta typ.
Igår var Fredrik ledig från jobbet så vi tänkte passa på att åka till IKEA och köpa en ny matta till vardagsrummet (av nån anledning var mattan som låg där besudlad av två bajsamstaffars framfart) eftersom det var vardag och förhoppningsvis inte sååå mkt folk där. Mmmmm säkert - det var ju HÖSTLOV!!! Kunde inte nån ha sagt det?? ;) IKEA kryllade av folk och vi slet vårt hår.
När vi nästan var klara och skulle gå till kassan så ville lilla fröken inte sova längre och absolut inte ligga i vagnen, dessutom var hon jättehungrig så vi fick ställa ifrån oss alla varor och gå ut ur varuhuset och bege oss till amningsrummet. Väl inne i amningsrummet lade jag märke till att vi glömt ställa ifrån oss ramen som låg i korgen under vagnen. Shit, vi har snattat ofrivilligt sa jag till Fredrik!! Fast det hade vi ju egentligen inte eftersom vi skulle in i affären igen, så så fort vi kommit in i varuhuset igen så lade vi ramen i varuvagnen och drog en lättnadens suck att ingen sett oss. :) Sen fortsatte vi att fylla vagnen med småplock tills den var full och det sista paketet ljus fick då ligga under vagnen istället. Väl hemma märkte vi sedan att ljusen låg kvar under vagnen och att vi ofrivilligt snattat dem istället... "Jag tyckte väl att vagnen var tung när jag lyfte in den i bilen" sa Fredrik. Hur kunde vi missa det när vi precis gjort exakt samma sak 10 minuter tidigare?? Ha ha... Snacka om att huvudet är ganska rörigt när man är småbarnsförälder. PINSAMT och olagligt. :( Men nu har jag förhoppningsvis lärt mig min läxa och kontentan av detta är följande: Lägg ALDRIG något i korgen under vagnen när ni handlar!!! Åtminstone inte om ni är en bråkdel så förvirrade som jag och min man.
PUSS

Kommentarer
Postat av: patricia

haha, varor i vagnen- varit där, gjort det =)

2009-11-08 @ 22:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0