Första veckan som mammaledig på egen hand avklarad

Jaha, då har jag avklarat första veckan som hemmamamma utan Fredriks hjälp. Måste säga att det gått ganska bra. Hade en liten svacka i tisdags kväll när Fredrik var i Stockholm och jag inte fick äta eftersom hon började gråta så fort jag lade ner henne. Det var en smula frustrerande, men i övrigt har det bara varit mysigt! Det är lite svårt att ha rutiner redan nu eftersom ingen dag är den andra lik. Ibland sover hon nästan hela dagen och ibland gråter hon en gång i timmen, medan hon andra dagar är vaken och glad flera timmar i stöten. Rutiner kommer väl efter hand senare kan jag tro.

Ikväll ska vi hem till Cim och Magnus och fira Cims son Henrik som fyller 3 år. Det blir Selmas första vistelse utanför hemmet (förutom en sväng till affären och till BVC), det ska bli trevligt att vara någon annanstans än hemma några timmar! ;)

Just nu ligger hon och sover så sött i min famn. Vänster arm har domnat bort för länge sen, men hon är ju bara sååå söt när hon ligger så, så att flytta på henne är ju inte ett alternativ ;)

Så här ser Selmisen ut när hon är trött:


och så här ser hon ut när hon är arg:


Fredagsmys på er!!


Kommentarer
Postat av: Anna.

HAHAH! Så jäkla gullig!

2009-10-16 @ 16:02:36
URL: http://februuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0