Bullbak och gudmorsmys...

Jag har redan blivit bullmamma. Jag har aldrig bakat bullar förut (förutom som barn ihop med mamma förstås) och nu har jag bakat två ggr inom loppet av två veckor! Faktum är iofs att min kära man varit initiativtagare båda gångerna, men jag är inte sen att hänga på. Nu passar jag dock på att blogga lite medan han kavlar ut den sista degbiten eftersom jag misstänker att min älskade lilla semla kommer att vakna när som helst. Idag har hon inte varit vaken många minuter nämligen.

Igår var gudmor Frida och hälsade på Selma för första gången. Det var jättemysigt och vi fikade och umgicks hela eftermiddagen innan det var dags för Fridis att åka tillbaka till Örebro. Kom snart igen tant Frida säger Selma! :)
Kolla in Selmisens sovstil, man måste ju vara fierce även när man sover säger hon och strikar en pose! Ha ha! Mammas tjej :)



Förutom att baka så har vi varit på en långpromenad i det underbara höstvädret i förmiddags, samt varit på Ingelsta på jackjakt till pappa Fredrik och byxjakt till mig. Kul när största storleken på jeans sitter som ett ålskinn, jättekul verkligen. Väntar nog några veckor till innan jag ger mig ut på seriös klädjakt. Tills dess myser jag vidare i mammakläderna och tröstar mig med en bulle ;)

Puss och kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag åt visst tre bullar... ;)

2009-10-18 @ 20:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0