Bajs-amstaff någon?

I torsdags skulle vi åka och handla på kvällen och packade ihop Semlan och begav oss till Maxi i godan ro. En och en halv timme senare kom vi hem och möttes av vad man kan kalla ett absolut blöj-urk-kaos. York hade lyckats få ner blöjhinken från övervåningen (hur vet ni att det var York undrar ni nu - svar: vi bara vet det) till mellanplan och därefter öppnat den (den öppnas på mitten med en knapp, inte helt enkelt) och sedan dragit ur platsten som blöjorna viras in i och därefter fått ut alla blöjor (den var full såklart) och pulveriserat dem medan han ätit det som ätas kunde och kletat innehållet över precis hela mellanplan i processen. Delta har med all säkerhet deltagit i bajsfesten och båda har nu bajsat blöjrester i två dagar. Nån som vill ha en bajsamstaff? :) ha ha ha ha...

I torsdags var vi även på BVC och vägde och mätte Semlan. Hon hade gått upp ytterligare 400 gram och väger nu 4110 gram och mäter 53,5 cm över havet :) Stor tjej! Känns verkligen att hon vuxit när jag håller i henne och hon ändras hela tiden, hon blir mer och mer bäbis istället för spädis. Jättekul att se utvecklingen.

Nu sover hon bättre och bättre också. I regel sover hon rätt mkt under dan och sen försöker vi hålla henne lite vaken under kvällen så att hon ska va trött på natten sen. Somnar vi vid kl 23 så vaknar hon runt 5 och är hungrig, och sedan vid 8 - det kan jag leva med känner jag!

Idag har familjen Jansson-Larsson varit här och överöst Semlan med massa fina kläder och fikat och myst. Härligt med fikabesök, det är bara att komma! :)

Ha en underbar lördagkväll. PUSS!

Kommentarer
Postat av: Ilsa

Vad är det jag alltid har sagt om hundar? De är äckliga tacka vet jag katter /duckar. Puss på er (obs inte hundarna) ;))

2009-10-25 @ 11:41:56
Postat av: Mahtab

Stackars stackars Er! Vad ni måste ha städat...känns tryggt att Ni hinner städa 1000 ggr innan jag kommer på besök:)Mer bilder på sötsaken Selma por favor! Kram kram

2009-10-26 @ 09:04:24
Postat av: patricia

hahahaha...

ursäkta att jag skrattar men du har en

fantastisk förmåga att formulera dig älskade vän.

2009-10-26 @ 21:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0