Täppt

Idag har vi varit på BVC igen och nu är Selma 59 cm lång och väger 5220 gram. Hon följer sin kurva jättefint :) Innan vi åkte till BVC så skrämde hon livet ur sin mamma genom att inte få upp slem från halsen och inte få luft genom den täppta lilla näsan. Jag skakade som ett asplöv när jag jonglerade runt henne för att hjälpa henne få upp slemmet. Fy alltså... Men BVC-sköterskan försäkrade mig om att hon inte kommer kvävas av slem och nästäppa även om det ser ut så, så jag får försöka lita på det. Hon berättade dock att förkylningar hos sådana här små har en tendens att hålla i sig länge eftersom de inte kan snyta sig eller få ut det som sitter i gångarna. Hon har iallafall varit feberfri igår och idag så det känns ju positivt åtminstone! Nu hoppas vi på att nästäppan ger sig inom väldigt snar framtid så att hon kan bli en sån här glad liten semla igen. Helst igår...

 

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anonym

så skönt att febern gett med sig - så söt hon är.

puss o kram Eva

2009-12-08 @ 09:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0