Julgran och julshopping

Granen står så grön och grann i stugan, fa la la la... osv. :) I lördags slog vi till på en kanonfin plastgran som nu står pyntad och fin här med massa klappar under. Plastgran (?) tänker ni då, javisst, sparar både miljö, pengar i långa loppet, barrning, transporter, spindlar m.m! Kolla bara va fin!



Idag har jag trotsat beslutet att inte vistas i folksamlingar till förmån för inhandling av de sista julklapparna. Nu har jag handlat alla julklappar utom den sista till svärmor. Ska försöka få till den i helgen tänkte jag. Bestämde mig för att vara på stan när det öppnade i förhoppning om att det inte är så mycket folk på stan en måndag strax efter 10. Hade både rätt och fel, visst var där folk, men det går absolut inte att jämföra med t.ex. en lördag eftermiddag! Jag var som en hök över vagnen med sufletten utdragen till max så att inga basillusker skulle nå min semla. Tyckte det gick bra ändå. Förutom en liten rulltrappsincident där jag nästan åkte baklänges ner när jag försökte skjuta av vagnen vid rulltrappans topp utan större framgång... ha ha! :)

Förutom julklappar blev det visst en hög kläder till Selma också, hon växer ju som ogräs och vips så hade hon bara typ fem vettiga bodys som passar och tre par byxor. Det håller ju såklart inte, så det rådde jag bot på. Dessutom fick hon världens finaste lilla Bamse-klänning med matchande tights av tant Cim i för tidig julklapp. Den får hon dock växa i lite eftersom den är i stlk 68. Tack snälla Cim!

Nu ligger Delta och den nybadade semlan på pappa och myser i soffan. Jag ska ansluta mig till myshögen tänkte jag. Ha det så bra!

Massa kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0