Fika och baconspruta

Hej! Idag har vi varit på landet hos Petra och Ella och haft det mysigt. Hann fika två gånger och äta lunch där emellan på drygt 5 timmar ;) ha ha! I övrigt snackade vi mest skit och tog en liten promenad i det fina vintervädret. Runt 5 minusgrader och strålande sol har det varit hela dagen! Dags att införskaffa ett par termobrallor märkte jag idag, låren var inte direkt jättevarma när vi kom in... Jag glömde givetvis kameran hemma men Petra tog några bilder som hon lovade att maila. De kommer på bloggen om/när det löftet införlivas. ;)

Igår var Selmas kompis Wille och hans mamma Jessica här och fikade. Wille är bara tre dagar äldre än Selma, men det kan man inte tro när man ser dem bredvid varandra:


Han är 4 cm längre, 2 kg tyngre och har 3,5 cm större huvudomfång! Men han är ju kille så han ska vara lite större :) Jättekul med en jämngammal kompis, de kommer sitta och bråka om samma leksak på en filt innan vi vet ordet av. Jättekul!! Tills dess får de nöja sig med att ligga och dregla brevid varandra på en filt... ha ha!



Igår eftermiddag gick vi även och tog svininfluensavaccinet, a.k.a baconsprutan. Vi fick köa drygt en timme ute i minusgrader och sedan i en och en halv timme inomhus. Blev nästan tokig! Hur lång tid kan det ta att sticka en spruta i armen på någon? Men nu är det gjort iallafall. Är lite öm i armen och har lite ont på huden som man kan ha när man har influensa idag och Fredrik hade 38,9 graders feber i morse så vi blev lite skruttiga av den, men det sa dom var helt normalt när vi tog den så det var väntat.

Nu ska jag äta en grillad macka till middag. Det är ungefär vad orken räcker till idag ;)

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Maria F

Hej Jeanette, Fredrik och Selma. Vad gullig hon är er lilla dotter. Jag ser fram emot att träffa er och så.. Dagen D är ok. för mig. Jag ska höra av mig och vi ska träffas framöver. Känns fint.

Kramar så länge Maria

2009-12-02 @ 20:04:11
Postat av: Bubblan

Åååh, vad stor hon börjar bli. Sötnosen! ÄLSKAR bilden från första advent. Pussa henne från tant Bubblan. Stor kram!

2009-12-03 @ 19:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0