Hemma

Igår kväll fick vi äntligen komma hem. Efter att ha bölat i omgångar av oro och nervositet under eftermiddagen (och fått det bekräftat av barnmorskorna att detta var fullt normalt, ha ha!) så började förberedelserna för hemfärd vid 17.25 då hon var exakt 48 timmar gammal. Då var det dags för ett s.k. PKU-test men det var lättare sagt än gjort! Pluttan ville inte ge ifrån sig nåt blod (deras blodkärl är tydligen som sytrådar sa barnmorskan) så hon fick sticka henne två ggr :( När detta var klart fick jag fylla i en enkät om hur jag upplevde förlossningen - fantastisk eller fruktansvärd på en skala mellan 1 och 10. Hade de frågat mig 17.26 i torsdags hade svaret blivit FRUKTANSVÄRD!!!!!!! Igår blev istället svaret att det var fruktansvärt och fantastiskt på samma gång. Så fort pluttan kommit upp på magen så lättar ju all smärta direkt! Rätt fantastiskt egentligen...

Inatt har hon vaknat ca 1 ggr i timmen och velat ha mat. Hon piper lite och grimaserar då, men jag tror inte jag hört henne gallskrika en enda gång ännu! Härligt :) Hade tänkt att lägga in en bild från i morse nu men eftersom hon ligger här i min famn så blir det nästintill praktiskt omöjligt just nu. Bilden kommer under dagen istället! Nu ska vi gå och byta blöja här.

Kram från oss!


Kommentarer
Postat av: Charlotte Wretenstam (Fd Lindestam)

Hej Jeanette!

Såg att bebis tittat ut nu.. Stort Grattis!! Hoppas att allt gick bra och att ni mår bra. Ha det underbart och njuuuuuut, tiden har en förmåga att flyga iväg ;-) Kram Lotta

2009-09-27 @ 12:51:34
URL: http://planetlotta.blogg.se/
Postat av: Erla Björg

Förlossning e alltid fruktansvärd, det kommer aldrig att ändras:):)

Så kul att läsa vad ni skriver.... MMEENN om lilla söta snäckan kommer att bli lik sinn mamma så komme skriket snart och försvinner aldrig:):) hahahaha....

Kan du skicka din address till mig, jag har paket till lilla prinsessan:):)

2009-09-27 @ 13:04:50
Postat av: Ilsa

mera bilder!! :)

2009-09-27 @ 18:40:50
URL: http://www.ilsa.biz
Postat av: Mahtab

Hej på Er och välkomna hem:)Ser fram emot nya bilder på ängeln. Kram

2009-09-27 @ 19:12:37
Postat av: Tesan

Wiii va kul att ni är hemma nu!!! Pussa och snusa på´na från mej lite med för jag vet ju att jag är en bland favoriterna redan=) Love love till er

2009-09-27 @ 22:14:43
Postat av: Toril

Åååå, så søt hun er! Bra jobba :) hihi

Har hun fått navn??

2009-09-27 @ 22:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0